Mikä on ketoosi?

Ketoosi on aineenvaihduntatila, jossa kehosi polttaa rasvaa polttoaineena käytettävien hiilihydraattien sijasta. Monilla ketoosissa olevat ihmiset johtavat nopeaan ja huomattavaan painonpudotukseen.

Miksi haluat olla ketoosissa?

Ketoosissa ja vähähiilihydraattisen ketogeenisen ruokavalion noudattaminen muuttaa kehosi rasvanpolttokoneeksi. Tämä tarkoittaa sitä, että saat syödä herkullisia ruokia, kuten juustoa, leikkeleitä, munia ja pekonia samalla kun menetät painoa ja tunnet olosi hyväksi. Kaikkein paras? Monet ketoosiin sairastuneet kokevat suuremman kylläisyyden- mikä tarkoittaa, että he tuntevat olonsa täyteläisemmäksi, nopeammaksi ja ovat vähemmän nälkäisiä. Kuulit oikein – saat syödä herkullisia ruokia laihduttaessasi ja kylläisenä. Se ei ole aivoriihi!

Ketoosin oireita voivat olla:

  • vesipainon laskeminen
  • unettomuuden alku, mutta parantunut unen laatu pitkällä aikavälillä
  • lisääntyneet ketonit veressä tai virtsassa
  • Päänsärky
  • muutos suolen liikkeissä
  • vähentynyt ruokahalu
  • “Keto -hengitys” – pahanhajuinen hengitys, joka tuoksuu mätäneville hedelmille, vauvan hengitykselle tai kynsilakanpoistoaineelle
  • virtsan haju tai väri voi muuttua, olla “hedelmäinen” tai öljyinen
  • kohonnut energiataso
  • Yleensä terveillä yksilöillä kestää jopa viikko ketoosin saavuttamiseen. Mutta hyviä uutisia – on tapoja nopeuttaa prosessia, jotta pääset ketoosiin nopeammin.

Kuinka saavuttaa ketoosi nopeammin

Pääset ketoosiin nopeammin noudattamalla näitä 6 helppoa vinkkiä:

Osta keto valmennus: Ketovalmennus auttaa saavuttamaan ketoosin nopeammin. keto49 on tällähetkellä paras valmennus

Pidä kiinni keto -ruokavaliosta: Hiilihydraattien saannin rajoittaminen on ratkaisevaa ketoosissa. Vaikka jotkut yksilöt pystyvät kuluttamaan jopa 50 hiilihydraattia päivässä, sinun on pidettävä kiinni 20 g: sta tai vähemmän. Jos huomaat, että et saavuta ketoosia, harkitse hiilihydraattien laskemista tai makrojen laskemista.

Kokeile ajoittaista paastoa tai lyhyttä paastoa: Paasto tyhjentää kehosi hiilihydraatteja ja kaloreita, mikä helpottaa ketoosiin pääsyä nopeasti.

Kokeile eksogeenisiä ketoneja tai MCT (kookos) -öljyä: MCT -öljy, joka tunnetaan myös nimellä keskiketjuiset triglyseridit (MCT), ovat kookos- tai palmuöljyissä esiintyviä luonnossa esiintyviä rasvahappoja, jotka lisäävät ketonituotantoa. Yli 62% kookosöljyn rasvahapoista on MCT -yhdisteitä. Mutta aloita hitaasti-on parasta olla konservatiivinen ja lisätä vain 1-1,5 tl ja jatkaa ylöspäin välttääksesi laksatiivisen vaikutuksen.

Kokeile HIIT -harjoituksia (high intensional interval training): Intensiivisen harjoittelun uskomaton kaloripoltto voi auttaa sinua saavuttamaan suuremman kalorivajeen, joka saa sinut ketoosiin nopeammin

Mittaa edistymistäsi: Muista mitata edistymisesi, jotta voit muokata ruokavaliota vastaavasti. Keyto -hengitysanturin avulla voit mitata kuinka syvällä olet ketoosissa vain yhdellä hengityksellä. Voit myös käyttää muita markkinoilla olevia ratkaisuja, joihin liittyy veren tai ketonin virtsanauhojen vetämistä